Monitorul (8)

Pecs, 18.XI.2008

index4

Dupa sedinta de terapie m-am dus la un loc de la etaj unde reusesc sa intru pe internet. Nici nu am apucat sa imi deschid laptopul ca a venit o asistenta si mi-a spus sa merg inapoi si sa ma intorc peste o jumatate de ora. Am coborat, si dupa vreo 40 de minute bune am mers din nou la etaj. Din nou a venit asistenta si mi-a spus ca trebuie sa plec pentru inca vreo 10 minute. Am apucat sa observ ca usile tuturor saloanelor de pe etaj erau inchise. In timp ce coboram scarile m-am intalnit cu cioclii si am realizat ca murise cineva. Desi (cioclii) erau tineri, inalti, aranjati a fost ceva straniu sa ii intalnesc. In spital toata lumea saluta cand se intalneste (indifferent daca se cunosc sau nu); totusi, eu nu i-am salutat. Mi s-a parut deplasat sa le spun “Buna seara”, iar alta formula nu mi-a trecut prin minte (Helo sau Sia pare prea familiar si eu nu-mi doresc familiaritati cu anumite persoane). Purtau uniforme elegante, negre, cu emblema cu crucea neagra pe brat, manusi si o targa neagra, plianta.

 

Mi-am adus aminte ca la noi cei de la funebre ii scot pe morti in patura. Cat poate sa coste o targa pliabila? Oricum, oricat ar costa, funebrele sunt servicii care costa norm pentru ceea ce ofera in schimb, asa ca ar fi absolut justificat sa nu mai urce cu patura dupa mort. (Cand eram copil si vedeam doi oameni ca duc ceva in patura stiam ca li s-a stricat televizorul). Dar, intr-o tara in care e destula bataie de joc si pentru oamenii vii, de unde pretentii pentru morti?

 

Si mai nashpa decat patura, sunt groparii din cimitire. Astia sunt o categorie de nesimtiti cum rar se gaseste alta. Nesimtirea lor reflecta si nepasarea administratiei cimitirelor. Astia, fac cumul de functii: gropari si cioclii. Desi platesti taxa oficiala pentru groapa la casieria cimitirului, desi astia sunt salariati ai cimitirului, cand mergi sa le arati locul de groapa iti cer bani si bautura. Daca esti pocait si nu ai bautura pentru priveghi si pomana, cer mai multi bani, asa ca oricum inainte de a se apuca de sapat unu fuge si cumpara o sticla de posirca pe care o fac posta (doar alcoolu e dezinfectant, nu?) pana se termina. Dupa slujba de inmormantare de la capela, unde adunarea e in haine de doliu, sobra si eleganta, cand se anunta plecarea cortegiului spre groapa, se prezinta si astia, bauti, jegosi, in salopete rupte si nespalate, sa ia sicriul si sa-l duca, si daca nu esti pe faza, pana sa le dai un sut in fund ti-au si inhatat mortul si pleaca in fruntea alaiului, de parca fanfara ar canta pentru ei.

 

Sfat: cand aveti inmormantare in familie, tocmiti un apropiat sa stea cu ochii pe maidanezii de gropari ! 

back-index7

4 thoughts on “Monitorul (8)

  1. ASTIA NUMA ASA IS FAINI DACA LE CURG SI MUCI…am vazut o data unul intr-o jalnica situatie de acest fel dar de moment am incercat sa-l inteleg.OMUL AVEA MAINILE OCUPATE.Mai facem HAZ de NECAZ.

  2. Eu am vazut – tot la o inmormantare de rit protestant – ca unul dintre gropari era atat de beat, ca abia se tinea pe picioare. Daca il atingeai pe umar, sigur cadea in groapa.

    Noroc cu sapa, ca se sprijinea de ea. Dar omul era chiar la capataiul gropii, acolo unde era si pastorul care rostea cuvintele si rugaciunea inainte de a fi sicriul depus in groapa. O scena teribila!

Leave a Reply

