Evanghelia lui Satan (1)

Am gasit acest articol pe care vi-l prezint in 5 episoade -constient ca crestinul postmodern este in mare masura la fel de fragmentar in lectura ca oricare alt individ al societatii  :)   Desi poate ca traducerea lasa de dorit din punct de vedere al fluentei, am incercat sa pastrez cat mai fidel ideile textului, asa ca cititi pentru informare si nu neaparat pentru placerea lecturii.

Urmatoarele fragmente vor aparea astfel: nr. 2 pe 13.12.2008 ora 6.00, nr. 3 pe 15.12.2008 ora 6.00, nr. 4 pe 17.12.2008 ora 6.00 si nr. 5 pe 19.12.2008 ora 6.00

 

st_michael_slaying_satan 
A. W. Pink: O alta evanghelie   (partea I)

Satan nu este un initiator ci un imitator: Dumnezeu are un singur Fiu preaiubit—Domnul Isus, si la fel are Satan–“fiul Pierzarii” (2 Thess. 2:3). Exista o Sfanta Trinitate, si la fel exista o trinitate a raului (Rev. 20: 10). Citim despre “fiii lui Dumnezeu” la fel cum citim despre “fiii celui rau” (Matt. 13:38). Asa cum Dumnezeu lucreaza in fiii ascultarii dandu-le voinata si infaptuirea bunei lui voi, tot asa Satan este “duhul care lucreaza acum in fiii neascultarii” (Eph. 2:2). Exista o “taina a evlaviei” (1 Tim. 3:16), la fel cum exista “taina faradelegii” (2 Thess. 2:7). Ni se spune ca Dumnezeu prin ingerii Lui ii “sigileaza” pe slujitorii Sai pe frunte (Rev. 7:3), si de asemenea, invatam ca Satan, prin agentii lui pune semne pe fruntile oamenilor (Rev. 13:16). Ni se spune ca “Duhul cerceteaza lucrurile adanci ale lui Dumnezeu” (1 Cor. 2:10), iar Satan inzestreaza cu “lucruri adanci.” (See Greek of Rev. 2:24.) Daca Cristos face minuni, si Satan face (2 Thess. 2:9). Cristos este asezat pe Tron si la fel sade Satan (Rev. 2:13–Gr.). Are Cristos o biserica, Satan are propria sa “sinagoga” (Rev. 2:9). Daca este Cristos Lumina lumii, atunci si Satan insusi “se face un inger de lumina” (2 Cor. 11:14). Daca a numit Cristos apostoli, atunci si Satan are apostolii lui (2 Cor. 11:13). Si fiindca Hristos are o Evanghelie, asta ne conduce sa consideram ca exista si “Evanghelia lui Satan.”
Satan este maestrul contrafacerii. Diavolul este acum ocupat cu munca in acelasi ogor in care Domnul a pus samanta cea buna. El cauta sa amestece cresterea graului cu o alta planta, neghina, care apparent seamana destul de bine cu graul. Intr-un cuvant, prin procesul imitarii el este gata sa neutralizeze Lucrarea lui Cristos.  Deci, daca Cristos are o Evanghelie, si Satan are una. Timpul din urma aduce o contrafacere mult mai inteligenta decat trecutul. Atat de bine pune  Satan in scena o parodie a Evangheliei, incat multimea celor nemantuiti este convinsa de ea.
La aceasta evanghelie a lui Satan se refera apostolul cand le scrie galatenilor, “Mă mir că treceţi aşa de repede de la Cel ce v-a chemat prin harul lui Hristos, la o altă Evanghelie. Nu doar că este o altă Evanghelie; dar sunt unii oameni care vă tulbură, şi voiesc să răstoarne Evanghelia lui Hristos.” (1:6, 7). Aceasta evanghelie falsa a fost vestita inca din zilele apostolilor si ceva groaznic a venit peste predicatorii ei. Apostolul continua, “Dar chiar dacă noi înşine sau un înger din cer ar veni să vă propovăduiască o Evanghelie, deosebită de aceea pe care v-am propovăduit-o noi, să fie anatema! ” Cu ajutorul lui Dumnezeu ne vom stradui sa expunem, sa demascam aceasta evanghelie contrafacuta.
Evanghelia lui Satan nu este un sistem revolutionar de principii si inca nu contine nici un program al anarhiei. Ea nu promoveaza conflictul si razboiul, ci alimenteaza dorinte de pace si unitate. Ea nu cauta sa puna vrajba intre mama si fiica, nici intre tata si fiu ci hraneste spiritul fraternitatii prin care rasa umana este in masura sa doreasca idealul unei “fratii” globale. Ea nu urmareste sa traga in jos omul firesc ci imputerniceste dezvoltarea si ridicarea  sa. Ea pledeaza pentru educatie si cultivare si face apel pentru “ce e mai bun in noi”. Ea alimenteaza lumea spre a deveni atat de confortabila si atat de prospera incat san u fie simtita absenta lui Cristos si sa nu fie nevoie de Dumnezeu. Ea se straduie sa ocupe omul atat de mult cu aceasta lume incat sa nu-i ramana timp pentru a medita la lumea care vine. Ea propaga principiul sacrificarii de sine, al caritatii si bunavointei si invata trairea pentru binele celorlalti si sa fim amabili cu toti. Ea apeleaza puternic la gandirea naturala si este foarte populara in randul maselor pentru ca ignora adevarul de neignorat ca prin natura sa omul e o creatura cazuta, instrainata de viata lui Dumnezeu, mort in pacat si faradelege si ca singura speranta a omului sta numai in nasterea din nou.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s