DACII (1.)- Alfabetul dacic

Revista AGERO, a publicat un articol interesant, care pare a demonstra ca istoria mai are multe de adus la lumină.  Conform unor cercetări ale căror rezultate au fost recent publicate, dacii aveau un alfabet foarte bine pus la punct, având 150 de caractere. Textele sunt cuprinse într-un Codex păstrat la Budapesta, pentru descifrarea acestora lucrându-se 20 de ani. Despre acest Codex-

După Al Doilea Razboi Mondial, doctorul Vajda Joysef, preot misionar, îi scria cercetătorului Otto Gyurk, în legatura cu Codexul: „Se găseşte în Arhivele Academiei de Ştiinţe a Ungariei o carte rară, Codexul Rohonczi. Acest Codex este scris cu o scriere secretă, pe care nimeni n-a reusit s-o descifreze până acum. Şi eu am Încercat”.


„Literele sunt asemănătoare scrierii greceşti. M-am gândit că seamănă şi cu literele feniciene, apoi am încercat pe baza vechii scrieri ungureşti, dar n-a mers. Toate încercările le-am aruncat în foc”. După ce a studiat Codexul, cercetătorul Otto Gyurk a publicat, în 1970, o parte din observaţiile sale…

Articolul poate fi lecturat integral AICI.

Leave a Reply

