Disparitia unui trib

Are cineva o explicatie pentru faptul că în Apocalipsa 7 seminţia lui Dan este înlocuită cu Manase?

La Ezechiel pare logic, seminţia lui Iosif fiind reprezentată prin succesorii Manase şi Efraim. În schimb, la Apocalipsa 7 Dan dispare, este substituit de Manase, iar în apocalipsa 21 seminţia lui Dan revine.

Fiii lui Iacov Apoc 7 Apoc 21:10-12 Ezechiel 48
1 Ruben 1 Ruben 1 Ruben 1 Ruben
2 Simeon 2 Simeon 2 Simeon 2 Simeon
3 Levi 3 Levi 3 Levi 3 Levi
4 Iuda 4 Iuda 4 Iuda 4 Iuda
5 Zabulon 5 Zabulon 5 Zabulon 5 Zabulon
6 Isahar 6 Isahar 6 Isahar 6 Isahar
7 Dan 7 Dan

Manase

7 Dan 7 Dan
8 Gad 8 Gad 8 Gad 8 Gad
9 Aser 9 Aser 9 Aser 9 Aser
10 Neftali 10 Neftali 10 Neftali 10 Neftali
11 Iosif 11 Iosif 11 Iosif 11 Manase Iosif
12 Efraim  Iosif
12 Beniamin 12 Beniamin 12 Beniamin 13 Beniamin

10 thoughts on “Disparitia unui trib

  1. Este interesant ca in contextul celor 144000 nu apare semintia lui Dan. In cap 21 se vorbeşte despre “numele celor 12 copii ale seminţiilor lui Israel”. Asta ar putea implica faptul ca este enumerat si Dan aici. Dan nu este insa amintit este interesant de vazut de ce s-a omis adaugarea lui

  2. Iancsi :

    Este interesant ca in contextul celor 144000 nu apare semintia lui Dan. In cap 21 se vorbeşte despre “numele celor 12 copii ale seminţiilor lui Israel”. Asta ar putea implica faptul ca este enumerat si Dan aici. Dan nu este insa amintit este interesant de vazut de ce s-a omis adaugarea lui

    Undeva (cândva) ceva s-a întâmplat- pare a fi o suspendare a binecuvantarilor până la capitolul 21. Ca şi cum pentru un moment Dan este scos în afara legământului. Problema este DE CE?

    • Semintia lui Dan nu a fost scoasa niciodata in afara legamantului. A se vedea raspunsul pe blogul postat mai jos, in ultimul post. quo-vadis-tu.blogspot.com

    • Semintia lui Dan se afla chiar in capitolul 7 din Apocalipsa. Nu are cum sa lipseasca de acolo.

  3. Un raspuns rezonabil, logic si, cred, eu, biblic poate fi gasit pe blogul urmator:
    quo-vadis-tu.blogspot.com

    Adevarul este ca semintia lui Dan nu lipseste deloc din Apocalisa 7, ci este chiar in acel capitol. Tocmai faptul ca nu este amintita pe nume, face ca acel capitol sa fie si mai frumos decat pare.

    • **Nu e nici logic, nici biblic raspunsul pe care-l da ” quo-vadis-tu.blogspot.com. Ei fac referire la Ezechiel 48, ca fiind o profetie care nu s-a implinit, deoarece evreii n-au binevoit sa se intoarca toti in Israel, din robia babiloniana, preferand sa ramana in Babilon; si , zic ei, din aceasta cauza, profetia nu s-a mai implinit in Israel ,ci in Biserica(!!!!!).Aici e vorba de crestinii adventisti ,care transfera drepturile Israelului asupra Bisericii Domnului.( fara fundament biblic) .In planul lui Dumnezeu Israel este Israel, nimeni nu-i ia locul si binecuvantarile si Biserica are locul ei distinct si binecuvantarile ei, descrise in tot N.T..
      Ezechiel 48 este o profetie , inca neimplinita, deoarece este cu privire la viitor ( de aceea nu s-a implinit).

      • Multumesc pentru perspectiva ta!
        Sigur, exista aceste doua curente: unul sionist, in care se considera ca Ierusalimul si semintiile lui Iacov vor avea parte de o restaurare glorioasa si milenara, altul care pune Biserica in centrul planului vesnic al lui Dumnezeu si afirma ca toate binecuvantarile anuntate pt Israel isi gasesc implinirea in Biserica.
        La fel ca tine, cred ca Israelul va avea parte de o implinire a profetiilor chiar daca in mod similar vedem oarecum semnele unor prooroci implinindu-se in Bis. Mai cred ca avand aceasta opinie, nu afirm ca biserica devine o paranteza in planul lui Dumnezeu> eu cred ca binecuvantarea escatologica a Israelului nu intra in conflict cu centralitatea Bisericii in planul divin.

      • O astfel de incredere referitoare la faptul ca Israel ca natiune va implini profetiile vechi sau nou-testamentare subliniaza o intelegere dupa parerea mea gresita, si de altminteri si periculoasa, intrucat astfel de asteptari vor conduce la o mare dezamagire careia nu i se poate gasi nici un raspuns cand are loc.In primul rand, Israel ca natiune, potrivit profetiei rostite de Isus sub forma unei parabole, nu mai poate fi biserica prin care Dumnezeu sa-si incheie lucrarea pe pamant. Parabola nuntii fiului de imparat este cea mai elocventa in acest sens. Aici, Isus specifica foarte limpede ca cei poftiti la nunta, chiar natiunea in mijlocul careia se intrupase, n-au fost vrednici de nunta, motiv pentru care invitatia este adresata altor popoare care au aveau sa primeasca in felul acesta binecuvantarile pierdute de Israel. Apoi, cuvintele Mantuitorului: Vi se lasa casa pustie, Matei 23,38, arata catre soarta pe care Israel singur si-a hotarat-o.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s