4 Intreaba-te…Când?

Ideea from Thought Questions

__________________

Când, dacă nu acum ?!

Anthony A Hoekema, a lansat conceptul tensiunii dintre “deja” şi “nu încă“, prin care explică nerăbdarea creaţiei de a beneficia plenar de pe urma morţii şi învierii lui Cristos: cei care au crezut, deja sunt moştenitori ai împărăţiei, dar încă nu au o intrare completă în experimentarea ei.

Dacă din această perspectivă există o tensiune, o aşteptare nerăbdătoare, o dorinţă grăbită, în multe alte lucruri starea de spirit este inversă, este una de tergiversare, de amânare, de proiectare a lui azi pe posibilul mâine. Amânarea, trecerea taskurilor pe fila următoare a agendei sau “planificarea” pentru anul următor este însoţită de expresii de tipul “e şi mâine o zi”, “este vreme” sau “las’ că-i vine şi lui vremea” (pe astfel de considerente, pentru un parbriz, o aripă şi 3 furtune ăia de la Peugeot Tg-Mureş mi-au ţinut maşina în service 3 luni*) .

Am observat această abordare mai ales în conflictul dintre generaţii care devine evident în unele aspecte mai ales în cadrul acelor comunităţi unde se pot purta discuţii privind stilul cultural, stilul de abordare şi conducere, conceptul despre decenţă sau dinamism. Lucrurile se amână uneori atât de mult pe baza lui “tote la timpul lor” sau “când îi va veni vremea”  că la momentul implementării, deşi nimeni nu mai spune, se constată că “oups, am cam pierdut momentul”, “i-a cam trecut vremea”, “cred că deja-i răsuflată”. Se întâmplă evident la fel cu reforma societăţii româneşti, care de vreo 18 ani se promite a fi implementată.

Dar eu personal: Cunosc momentul potrivit? Simt că lucruri pe care le-aş fi putut face cu doar câteva luni sau ani în urmă acum nu mi se mai potrivesc. Regret că la un moment dat nu am făcut ceea ce am intenţionat. Regret că nu m-am expus mai mult experimentării vieţii. Ideea e că fiecare ne dorim să ni se dea şansa de a interveni în trecutul nostru, dar foarte rar recunoaştem momentele când ni se oferă încă o şansă.

Cât de bine mi-am valorificat momentul adolescent, student, fiu, părinte, soţ, angajat?

Faptul că la timpul potrivit, poate, nu am realizat ceea ce trebuia, ar trebui să mă facă să gândesc la faptul că va veni un moment în viitor în care nu ar trebui să regret ceea ce sau cum trăiesc ACUM.

_______________

* Evitaţi cu orice chip acest service, indiferent ce maşină aveţi, indiferent ce vi se promite. Mie în fiecare săptămână îmi promiteau că în 2 săptămâni e gata şi se rugau să nu o duc în altă parte. E unul din lucrurile pe care regret că nu le-am făcut la timp, adică după scurgerea primelor 2 săptămâni  :)

2 thoughts on “4 Intreaba-te…Când?

  1. Oricine a trait prezentul si nu are nici un fel de regrete inseamna ca a facut fiecare lucru la timpul potrivit. Cei care nu au trait momentul (oricare ar fi acela – casatorie, nasterea unui copil, prima dragoste, prima/ultima zi de liceu/facultate) si nu s-a bucurat de el va cauta mereu “timpul potrivit”. Si la sfarsit, dupa cum spui si tu Alex isi va da seama ca a trecut timpul pe langa el si tot nu a facut ce si-ar fi dorit. Idea e “carpe diem”! No regrets!

Leave a Reply

