10 intreabă-te…sărbătoreşti?

Foto  from Thought Questions

______________________________

Sărbătoreşti (Celebrezi) ceea ce ai obţinut?

Nu mă refer la faptul că facem parte dintr-un popor care e suprasaturat de sărbători. Pe lângă toţi sfinţii şi mucenicii, pe lângă sânziene, helloween, valentrine’s day, pe lângă sărbătorile oraşului, recoltei, mustului, berii, pe lângă botez, tăiatul moţului, majorat, bologaş, sărbătoarea meseriei, incorporare, liberare,  hramuri, onomastice, paşti, crăciun, revelion, care la cartier inseamna cel mai adesea a pune de-o paranghelie, că românului îi place să se beţivănească, să aibă ce să povestească pe urmă de amestecuri de licori şi de chercheleală, pe lângă ceea ce ne face să ne doară căpăţâna, ştim să celebrăm ceea ce am obţinut, ceea ce am realizat? Aici, iarăşi, precizez- nu genul de celebrare ca să arăt ce  am realizat, la care îmi invit concurenţa (“partenerii”) ca să vadă ce formaţie mi-am adus, să vadă câte televiziuni stau la poartă să tragă un bliţ, ce costum sclipicios şi etc mi-am tras. Deci, nu să arăt ce am realizat ci să sărbătoresc ce am realizat. O celebrare cu cei apropiaţi, cu prietenii, o celebrare cu cei care în mod sincer vor trăi bucuria mea în timp real şi împreună cu mine. Acele realizări care poate că nu se văd, dar care mie personal îmi dau satisfacţie. Dacă am primit job-ul de vânzătoare, am ştiut să celebrez acest lucru cu familia şi cu prietenii mei? Dacă am absolvit o şcoală de 4 ani în 6, am putut să celebrez liniştit şi cu satisfacţie momentul împreună cu cei dragi? Dacă ma-am îndrăgostit, am putut să fac din relaţia mea o sărbătoare?

Celebrarea este un test al relaţiilor. Prietenii adevăraţi se vor bucura pentru succesul tău, chiar dacă nu înseamnă o realizare opulentă, chiar dacă nu înseamnă fast, lux, rezonanţă socială. Celebrarea este un test al relaţiei cu Dumnezeu. Pentru că sunt în viaţă, pentru că am ce mânca, pentru că am ce să îmbrac, pentru că am o familie, pentru că am absolvit o şcoală, pentru că exist, pentru că m-a creat, pentru că…, pentru că…, pentru că…, la mine a celebra înseamnă o sărbătoare a mulţumirii şi recunoştinţei, contemplarea măreţiei Lui. O sărbătoare care nu este chef, dar care este încărcată de fericire, de entuziasm, de bucurie. Lumina acestei sărbători nu este de la stroboscop, ci vine din însăşi prezenţa celor dragi în părtăşia bucuriei succesului celebrat…

Celebrezi ceea ce ai obţinut?


Leave a Reply

