11 Intreabă-te… Preferi să dai bine in statistici?

Ideea from Thought Questions

________________________

Când totul este gata, vei spune mai mult decât ai făcut?

Sindromul pescarului constă în a spune că în loc de plevuşcă ai prins şalău. Pentru ce vreau să fiu admirat? De ce doresc să mint? Cui foloseşte să arăt rezultate mai bune decât cele reale? Dacă salariul nu-mi ajunge de la o lună la alta, mă salvează faptul că cel pe care l-am mandatat îmi spune că a realizat bunăstare şi siguranţă pentru ţară? Dacă trebuie să mă tratez în străinătate ca să nu iau infecţii din spital mă încălzeşte că mi se spune că sistemul sanitar se reformează? Dacă la biserică nu găsesc nimic proaspăt pentru suflet, mă încurajează lista de activităţi realizate pe parcursul anului trecut de conducerea ei? Dacă  am primit o responsabilitate îl satisface pe cel care mi-a încredinţat-o să îi spun că deşi am mişcat doar cotu şi pişcotu, va primi ca rezultat marea cu sarea?

Cum mă evaluez? Ce aştept de la evaluare? Cât de sincer sunt cu mine însumi? Dar cu ceilalţi? Cum raportez? Ce raportez? Ce evidenţiez? Ce trec sub tăcere?

Poate că nu suferim de sindromul pescarului, dar cu siguranţă suntem vulnerabili în faţa sindromului Pinocchio!

Un tratament eficient constă în :

– să nu promit mai mult decât pot face

– să nu amân “a face” până în ajunul evaluării

– să nu îmi atribui merite care nu îmi aparţin

– să nu sugerez că am făcut ceva ce nu am făcut

– pentru ceea ce am promis, să fixez termene clare şi parametri măsurabili, ca să fiu constrâns să mă evaluez corect

Leave a Reply

