Postul si roada Duhului (6)

Gal. 5:22-23  Roada Duhului  este: dragostea, bucuria, pacea, indelunga rabdare, bunatatea, facerea de bine, credinciosia, blandetea, infranarea poftelor

Foto source

Care este de fapt relaţia dintre bunătate şi facerea de bine? Sau care este diferenţa dintre ele? Evident nu pot să fac bine dacă nu sunt înzestrat cu bunătate, în schimb pot fi un om bun, dar prea slab ca să făptuiesc binele. Adică bunătatea ţine de fiinţa mea, de sentimentele mele, reflectată în mod direct prin faptul că mă abţin să fac rău cuiva. Ei bine, conform apostolului Iacov se pare că acest lucru nu este tocmai sufficient. Zice apostolul că cine stie sa faca bine si nu face, savarseste un pacat! (Iac. 4:17). Astfel că Duhul Sfânt dă puterea de a trece de la atitudine la faptă. Spunea cineva că nu este important să ne rugăm pentru ocazii, pentru oportunităţi, ci mai degrabă pentru puterea de a le recunoaşte şi a le valorifica atunci când apar.

De ce e nevoie de putere? Penticostalii în general când vorbesc despre puterea care vine de la Duhul Sfânt, au în vedere puterea faptelor magistrale, a miracolelor. Totuşi, puterea este necesară şi pentru lucrurile de zi cu zi, pentru ca să îmi înving comoditatea, am nevoie de putere. Ca să îmi înving teama pentru a face binele, am nevoie de putere. Adesea, pentru a face un bine, trebuie întâi să provoci durere şi asta înseamnă nevoie de curaj, adică nevoie de putere. Postul, zice Isaia înseamnă să faci bine împărţindu-ţi hrana cu cei lipsiţi şi oferind adăpost celor fără acoperiş.

Postul vine să facă linişte în fiinţa noastră lăuntrică. Depărtându-ne de zgomotul lumii, ne deschidem Cuvântului lui Dumnezeu, şoaptei Duhului care ne inspiră în facerea de bine.

Leave a Reply

