Orice, numai protestant NU

Not always

O fata n-a mai trecut prin satul natal de mai bine de 5 ani. Intr-o zi soseste acasa, dar nici n-apuca sa treaca pragul, ca tatal sau se rasteste la ea:

-Unde ai fost tot timpul acesta? De ce nu ne-ai scris, nici macar o carte postala? De ce nu ne-ai sunat niciodata?

Fata incepe sa planga si zice printre lacrimi:

– Tata, eu am devenit prostituata…

– Cum? Pleaca de aici pacatoaso! Esti o rusine pentru familia noastra catolica! Te reneg!

– Cum crezi tu, tata…

Înmuiat de lacrimile fetei, bătrânul tată intreaba, mai domolit:

– Ce ziceai ca ai devenit?

Fata incepe din nou sa planga si spune:

– O prostituata, tata…

– O, Doamne, ce m-ai speriat! Am inteles protestanta!…

 

3 thoughts on “Orice, numai protestant NU

  1. Mda. interesant bancul. La asta as adauga doar ca in versiunea in care am auzit-o eu era vorba de o discutie intre o calugarita si o fetita intr-o scoala catolica din Belfast. Intrebarea era ce vor sa se faca copii cand cresc iar fetita a spus ca vrea sa se faca prostituata. Mai incolo puteti deduce continuarea.
    De ce am vazut nevoia sa impartasesc si remixul acesta? Pentru ca povestita asa poanta suna radical diferit. In Irlanda in special si in Insulele Britanice in general pentru secole de-a randul era “hazardous to your health” (let alone life and limb) sa fi papistas. Doar ca noi astazi numai retinem decat istoria trunchiata lasata de John Foxe. Daca stramosii mei ar fi trecut prin ce au trecut catolicii ce au avut sansa de la Reforma incoace sa se afle sub dominatia coroanei britanice nici eu nu as fi foarte incantat sa vad pe cineva ajungand protestant.
    Deci hai sa nu ne mai autovictimizam cu texte de genul “Orice numai protestant NU” pentru ca two can play that game.
    In rest, Pax et Bonum

    • Salut Mihai,

      nu e cazul să mă scuz, dar sincer, nu am ţintit aşa departe. L-am auzit, exact cum l-am reprodus şi m-am distrat bine, aşa că am dat mai departe şi altora. So, no offence !

      În rest, Sine ira et studio🙂

      • Nici nu mi-a trecut prin minte ca ar trebui sa te scuzi. Imi pare rau daca am lasat impresia asta.
        Vroiam doar sa prezint o alternativa la un post care mi s-a parut … incomplet, sa-i spunem. Cu alte cuvinte, vroiam sa arat ca unele lucruri sunt ceva mai complexe decat pot parea la prima vedere, mai ales cand vine vorba de prezentarea protestantilor ca fiind victime ale intolerantei catolice.
        In rest, none taken.
        Pax et Bonum

Leave a Reply

