Postul şi roada Duhului (8)- guest post by O.N.

Gal.5:22-23 Roada Duhului, dimpotriva, este: dragostea, bucuria, pacea, indelunga rabdare, bunatatea, facerea de bine, credinciosia, blandetea, infranarea poftelor.

Chiar dacă acest articol ar fi trebuit să fie dedicat relaţiei dintre post şi blândeţe, voi face loc unor rânduri care sunt convins că prin sinceritatea mesajului vor găsi aprecierea voastră. Un vechi şi bun prieten, plecat într-o ţară îndepărtată şi care L-a întâlnit pe Cristos acolo, între străini, mi-a scris zilele trecute un email pe această temă, a postului. Cu îngăduinţa lui, redau în cele ce urmează, puţin editat, câteva din rândurile şi gândurile lui despre post.

Salutare prietene,
Am văzut mesajele despre post şi  e foarte adevărat că se poate face aşa ceva. Dacă citeşti Biblia si încerci să mergi pe căile Domnului ajungi la un rezultat mult mai bun decât dacă te ghidezi după propria ta înţelepciune…aici ma refer strict la rezultatele si împlinirile  pământeşti deoarece mântuirea sufletului nu se obtine prin dietă ci prin credinţă
Mântuitorul spune ,, oricine voieşte să vie după Mine să se lepede de sine, sa-şi ia crucea sa în fiecare zi şi să-Mi urmeze Mie,,  Luca 9, 23
În afara de ceea ce inseamna lepădarea de sine din punct de vadere spiritual si psihic  eu observ o lepadare, o lăsare in urma, o alungare a omului vechi şi la nivelul obiceiurilor şi preocupărilor….si aici lumea o să te întrebe că ,, ce … ? tu n-ai fost la crâşmă?  sau tu n-ai minţit?  sau tu n-ai furat?  etc   ….la care trebuie recunoscut ca aşa este, da, si eu am facut tot asa….dar nu mai vreau sa fac…sunt liber să aleg să nu mai fac acele lucruri care înainte să-L aflu pe Isus mă înrobeau.
Lepadare de sine este deci şi renunţarea de toate obiceiurile si treburile de zi cu zi  care te-au facut să devii cea ce esti şi nu mai vrei să fii- un om supus poftei, devastat de patimi, răvăşit şi golit de sens
Un obicei foarte intinator este MANCAREA în exces ca şi compensare a frustrărilor sau ca reacţie la stres sau ca preocupare obsesivă. Mâncarea care satura pântecele si de care foarte multi abuzăm atunci când este consumată spre îmbuibare devine o problemă, slujirea omului trecând de la Dumnezeu şi semeni la propria burtă; pântecele devine astfel un idol hapsân, asupritor care atrage o sclavie greu de înfrânt.
Din paleta uriasa de lucruri, activitati, gandire , comportament, obiceiuri pe care trebuie sa le lasam in urma si să urmam lui Cristos face parte si mancarea de dragul mâncării… asta în sensul că da, trebuie să mâncăm, dar să nu mai acordăm o importanţa exagerată hrănirii trupului,  căci şi mâncarea poate deveni un idol
Materialul acesta mi-a plăcut si mi-a intărit încrederea in postul ortodox (abţinerea de la mancare). Biserica ortodoxă îndeamna credincioşii să posteasca cca 147 de zile pe an
7 sapt inainte de Paste
6-7 sapt inainte de Crăciun
2 sapt si 3 sapt in iunie si respectiv septembrie
iar peste tot anul se mai posteşte miercurea şi vinerea
Mai sunt si alte sărbători peste an  cand se posteste , nu le stiu pe toate si nici nu le stiu exact ca si nr de zile, dar adevărul este ca sunt binevenite.
In post nu se manancă nici carne , nici lapte sau oua deci nimica de la animale; nu se bea alcool….eu ii zic post danielesc…
Ei, postul acesta danielesc are un efect foarte benefic asupra mea…e mai greu la început (4-5 zile), dar după aceia ma obişnuiesc şi nu-mi trebuie, iar dupa 4 săptămâni de post nu -mi este pofta nici de la mirosuri de friptură chiar pe stomacul gol… Trupeşte  mă simt mai vioi, n-am aproape niciodata senzatie de ,, plin,,  energia e bună sau chiar mai bună; deşi slăbesc ca şi greutate  cu cca la  4 kg, nu sunt somnoros sau vlăguit peste zi.  Adevărul e că financiar e mai scump şi nu prea ai variante de mancat la restaurant, sau in altă parte, deci cine crede că postind economiseşte se înşeală.
Am experimentat postul îndelungat şi invit la acest tip de experienţă!                                                                    O.N.

Leave a Reply

