Militia din Tg Mures

Am fost naiv.

Am  vrut sa ma pun cu Garcea, să-i explic logic care este dreptul meu si datoria lui, si cred că vă imaginaţi:  nu a iesit nimica.

Se pare ca logica si deductia nu prinde la  politistii nostri care raman intepeniti in litera unor reguli si regulamente pe care nu au nici o intentie sa le interpreteze. Ei vor să rămână militienii nostri dintotdeauna.

Pentru o presupusă contraventie militianul din intersectie mi-a luat permisul pentru 30 de zile. Am predat permisul, urmând ca a 30-a zi de sancţiune să se încheie sâmbătă 04 iunie, la orele 24. Practic, duminică am dreptul să conduc. Programul la restituiri permise este de luni până vineri de la 9 la 12. După logica mea, dacă permisul trebuie restituit într-o zi de sâmbătă sau duminică, este absolut normal să mă prezint pentru ridicare vineri. La ghişeu domnul poliţai  se uită la mine cu o privire mustrătoare şi-mi zice: “Ai venit mai repede”. Îi explic de ce. Nu înţelege, aşa că îi mai spun odată, că nu e vina mea că duminică dimineaţa nu au program de restituiri permise şi că duminică am dreptul să circul cu maşina. Zice el: “Nu-i nici vina mea că ai comis o contravenţie. Ce vrei, să vin duminică de acasă să-ţi dau înapoi carnetu’ ?”. Zic eu, “nu, daţi-mi-l acuma, ca să-l folosesc duminică. Pentru comiterea contravenţiei sancţiunea e de 30 de zile. A 31-a e pedeapsă suplimentară, nelegală”.  nu mai primesc nici un răspuns şi ca şi cum aş fi dispărut din încăpere începe discuţia cu următoarea persoană care stătea la rând…

Regulile la politie sunt de fier. Fier tare, comunist, din furnalele de la Galaţi. Regulamente gândite pe jumătate şi partea negândită umplută cu sictirul lui “ce mă-nteresează pe mine” şi “cân’ mă uit la un om to’deuna mă uit ca la un infractor, că mai devreme sau mai târziu nu se poate sa nu facă şi el ceva”. Singurele chei care pot face ca sistemul să lase puţin loc dreptului omului în faţa absurdului regulii este şpaga sau apelarea la cunoştinţe. Ce poate face o cunoştinţă care lucrează la polţie: ia carnetul pe barba lui promiţând colegului că nu ţi-l dă până duminică şi tu semnezi de preluare vineri după ce se termină programul cu publicul că l-ai ridicat luni la prima oră.

DISCLAIMER:

Această postare nu se referă la toti politiştii. Respect pentru acei poliţişti care fac această meserie urmându-şi vocaţia, cu spirit de dreptate şi responsabilitate. Respect pentru cei care-şi pun viaţa în primejdie pentru liniştea cetăţenilor, pentru poliţiştii care într-un stat mizerabil care-i pune să-şi aducă de acasă hârtie şi pix şi care-i pune să-şi cumpere din banii puţini din salariile ciuntite cămaşa şi ghetele. Respect pentru poliţiştii care nu şi-au făcut vile şi ale căror neveste nu conduc maşini scumpe, pentru poliţiştii care nu trebuie să dea mâna cu mafia şi pentru cei pe care alarma nu-i găseşte în patul amantei. RESPECT pentru politiştii creştini. Respect pentru politiştii căzuţi la datorie (AICI) şi (AICI).

Mărturii care aduc lumină în mijlocul unei poliţii cu imaginea mutilată de corupţie, AICI

Leave a Reply

