La multi ani, Tudor !

Când am primit un copil de la Dumnezeu, tot ceea ce am fost s-a schimbat.
Chiar şi lumea din jurul meu a suferit mutaţii importante din acel moment.
Pentru o vreme, nopţile şi-au pierdut liniştea lor odihnitoare,
Apa a devenit dintr-o dată nepotabilă şi indiscutabil, necesita fierbere,
Vecinii s-au făcut mai gălăgioşi, parchetul scârţâia tocmai când doarme micuţul,
Soţia mea a început să cumpere termometre: termometru de cameră, termometru de baie, termometru electronic pentru febră, termomentru cu mercur pentru febră, linguriţă termometru pentru lapte, termometru cu infraroşu de luat temperatura în ureche…oliţă cântătoare
De jur împrejur numai capcane, toate gata să-mi pună în pericol copilul: o priză ieşită din perete, o maşină care trece prea repede prin spatele blocului, o zăbrea lipsă la balustrada de pe casa scării, o sticluţă cu acetonă lăsată în loc accesibil, o cană cu ceai fierbinte pe marginea mesei, microbi, bacterii, viruşi, căpuşe, viermişori, lambrii, câini care-şi fac nevoile pe trotuar, câini fără botniţă, câini vagabonzi, colţurile de la mobilă, antibiotice, înecatul cu mâncare
Mă trezeam noaptea înghiontit de gânduri paranoice: dacă bona îl scapă din mână, dacă traversează cu căruciorul prin alt loc decât pe la semafor…
Griji
Griji pe care dacă nu eşti părinte nu le poţi înţelege
Griji pe care nu le poţi simţi pentru altcineva, sau pentru alt copil decât pentru copilul tău.
Slavă Domnului, El veghează. În El mi-am pus nădejdea ori de câte ori simţeam că grijile depăşesc capacitatea mea de a le face faţă.
Dar dincolo de angoasele pe care le-am trăit de la naşterea fiului meu, dincolo de extenuarea pe care o poate crea un an de nopţi dormite în episoade, sufletul unui părinte este total diferit de sufletul unui “nepărinte”.
Când l-am primit pe Tudor, am găsit în sufletul meu o bucurie de care am devenit dependent. Simt viciul acesta al iubirii paterne mai ales când sunt silit să stau departe de fiul meu mai mult de o zi. Se manifestă cu momente de dureri in plex şi cu apariţia unei sensibilităţi la nivelul glandelor lacrimale. Găsesc plăcere privind copilaşii de pe stradă sau taţi cu copilul de mână ori familii care îşi trăiesc momentele împreună, conştienţi sau nu importanţa şi frumuseţea acestora, indiferent dacă sunt în alergarea după autobus, în tensiunea creată de  ştergerea mânuţei cu înheţata prelinsă din cornet pe pantalonii tatălui ori că se află lâgă el liniştindu-i jenaţi plânsul după jucăria din vitrină.
Azi, copilul pe care l-am primit de la Dumnezeu împlineşte 7 ani.
 (copiii mei)
.
La mulţi ani, Tudor! Dumnezeu să te binecuvânteze! 
.

3 thoughts on “La multi ani, Tudor !

  1. Salutari!
    Poposind nitel pe blogul dvs. nu pot sa plec fara sa zic o vorba, doua…
    Mi-a placut enorm cum ati vazut lumea prin ochii unui proaspat tatic.
    Ar trebui sa pastrati postarea asta si sa i-o dati fiului dvs. s-o citeasca atunci cind va deveni si el tata.

    • Multumesc Alex,
      sper sa apuc sa-l vad cu copii. Daca-mi va da Dumnezeu bucuria aceasta, cu siguranta ca voi apuca sa-i arat tot ce a insemnat el ca si copil pentru mine.

Leave a Reply

