Pasi spre vindecarea unei relaţii


(Foto by Sidiuss)

Aseară la studiul despre familia creştină a fost abordat subiectul conflictelor: factori, atitudini, reacţii

Mi s-a părut interesant şi chiar foarte util să aflu că în urma unui conflict, scuzele – pentru a avea efectul reparator aşteptat- trebuie transmise la momentul potrivit şi în felul potrivit. Practic, vindecarea rănilor sufleteşti necesită pricepere şi răbdare: s-au prezentat cei 5 paşi spre iertare, descrişi în CELE 5 LIMBAJE ALE SCUZELOR de Gary Chapman, sau AICI:

1. Exprimarea regretului într-o formă de tipul “Îmi pare rău pentru că te-am ofensat“; bineînţeles că această exprimare se va face foarte personal; de ex, “Draga mea, regret enorm că te-am rănit” sau că “m-am răstit la tine” etc etc.

OBLIGATORIU DE EVITAT după ce mi-am exprimat regretul, să spun “DAR…“. Abţine-te să faci această greşală. Scuză-te faţă de partenerul tău, nu-ţi căuta scuze ţie şi mai ales nu căuta o scuză personală arătând spre greşala sa!!!

2.  Acceptarea responsabilităţii: Am greşit, a fost numai vina mea… Preluarea responsabilitatii unui comportament gresit este un act matur care faciliteaza obtinerea iertarii.

3.  Îndreptarea greşelii:  Pentru a arăta că îţi pasă cu adevărat, trebuie să încerci să repari ceea ce ai stricat. Mai mult, este de folos să acorzi importanţă celui de la care soliciţi iertarea solicitându-i părerea: “Ce ai dori să fac pentru a-mi repara greşala?“. O astfel de abordare deschide calea dialogului, a comunicării reale, care probabil în primii 2 paşi nu prea funcţionează. Aici nu doar spui, ci plasezi mingea în terenul partenerului. Dacă răspunsul întârzie poţi face o propunere…două🙂

4.  Angajamentul sincer:  Voi incerc să nu repet din nou această greşală. Fă o înţelegere sinceră cu tine să încerci să nu mai repeţi greşala care a cauzat suferinţă partenerului.

5.  Solicitarea iertării: Abia acum e momentul să întrebi “Crezi că poţi să mă ierţi?

Cartea Cele 5 limbaje ale iertării prezentată de Dr. Gary Chapman

Leave a Reply

