Update la Planul de citire devotionala Biserica FILADELFIA Tg/Mures (sapatamana 25.02-03.03)

images (1)

Am făcut o actualizare la postarea de duminică. Pentru devotionalul de maine am intervenit cu o corectură. Era Ps 68 trecut in listă şi corect este Psalmul 86!! Explicaţiile şi indicaţiile de studiu sunt pe Psalmul 86 !!!

Oricum vi le redau şi în continuare:

¨V: Citeşte Psalmul 86. Încercuieşte în Biblia de studiu peste tot unde găseşti în acest psalm cuvântul „căci” precum şi expresia „care se încrede”din v.2. Acestea sunt cuvinte cheie prin care azi ne va vorbi Dumnezeu. (Întâi, un sfat. În limbajul zilelor noastre, căci este înlocuit cu pentru că, fiindcă, din cauză că, deoarece, întrucât. Este total greşită utilizarea lui în combinaţia pentru căci sau atunci când îl înlocuieşte pe în expresii de tipul „I-am spus căci mergem la evanghelizare”. De aceea, este ideal să evităm pe cât posibil, să încercăm să ne dezobişnuim de folosirea lui căci şi să utilizăm expresiile sinonime enumerate mai sus. Cea mai sigură este folosirea lui deoarece şi întrucât deoarece se evită astfel combinaţiile cu cuvinte care încep cu literele ca sau , de exemplu într-o afirmaţie de tipul „Noi respingem divorţul pentru că căsătoria este creaţia lui Dumnezeu”). Acest căci exprimă o cauzalitate, arată din ce cauză se întâmplă anumite lucruri. Identifică în Ps 86 cauzele pe care le introduce căci:

I) privitor la persoana mea (v.1-4)– v. 1: de ce să asculte Dumnezeu rugăciunea? V.2 a):De ce să aibă Dumnezeu grijă de sufletul meu (de trăirile mele emoţionale, de mântuirea mea)? v.2 b): De ce să mă scape Domnul din probleme? Calitatea încrederii, a credinţei, este importantă în relaţia cu Domnul. Doamne, ajută-ne să credem mai mult, să ne încredem mai mult în Tine! V.3 De ce să aibă milă Dumnezeu de mine? V.4. De ce să-mi dea Domnul pacea sufletească şi bucuria mântuirii?

II) privitor la calităţile lui Dumnezeu(v. 5-17)

a)de ce Te chem? V. 5 şi v7; v.5 ar trebui să conţină 3 căci, înaintea fiecărui atribut al Domnului: pune un semn unde ar trebui să apară căci în versetul 5; pt că El e ajutorul şi mângâietorul maeu (v. 17).

b) de ce mă închin, de ce Te laud, de ce lauda mea este sinceră, deschisă, continuă? v10-Dumnezeu este mare, El face minuni, El este unicul Dumnezeu; v. 13- El este izbăvitorul şi mântuitorul meu; adaugă motivelor tale de laudă şi atributele lui Dumnezeu din v. 15 (cele 5 calităţi enumerate în acest verset).

III) În contrast cu calităţile unui copil al lui Dumnezeu şi în contrast cu ceea ce preţuieşte Dumnezeu, în versetul 14 psalmistul pune în evidenţă oamenii cărora Domnul le stă împotrivă. Aceştia sunt -îngâmfaţi, -se adună spre rău, -sunt asupritori şi- nu se gândesc la Dumnezeu; Doamne, te rog să-mi dai un duh de smerenie, să mă adun cu copiii Tăi spre zidire sufletească şi pentru a sprijini pe cei în nevoie, iar mintea noastră inspirată de Duhul Sfânt, adăpată din Scriptură, să fie mereu aţintită spre Tine!

___________________________

P.S.

Îmi cer scuze dacă unii dintre cei ce au primit formatul tipărit vor citi mâine dimineaţă cu o atitudine de genul…

images

3 thoughts on “Update la Planul de citire devotionala Biserica FILADELFIA Tg/Mures (sapatamana 25.02-03.03)

  1. Predici cu har de C.H.Spurgeon :

    Cuprinde o colectie de 7 predici ale lui Spurgeon :

    Vointa libera o sclava
    Alegerea
    Domnule , spune-ne pentru cine a murit Cristos
    Chemarea eficace
    Perseverenta in sfintenie
    Mantuirea numai prin har
    Lanul in flacari

    Cei ce doresc sa primeasca GRATUIT cartea sunt rugati sa-si

    exprime dorinta si sa-si trimita adresa postalala:

    raule@xnet.ro sau tel.0721262013

    Oferta valabila in tara si peste hotare.

    http://adunareaharulsuveran.wordpress.com/2013/02/13/predici-cu-har-de-c-h-spurgeon/

Leave a Reply

