Maretia lui Dumnezeu si viata personala de rugaciune

” asa vorbeste Cel Preainalt, a carui locuinta este vesnica si al carui Nume este sfant. Eu locuiesc in locuri inalte si in sfintenie; dar sunt cu omul zdrobit si smerit, ca sa inviorez duhurile smerite, si sa imbarbatez inimile zdrobite ” Isaia 57:15

” asa vorbeste Cel Preainalt, a carui locuinta este vesnica si al carui Nume este sfant. Eu locuiesc in locuri inalte si in sfintenie; DAR sunt cu omul zdrobit si smerit, ca sa inviorez duhurile smerite, si sa imbarbatez inimile zdrobite ” Isaia 57:15

`Duminică seara am fost motivat pentru o viaţă de rugăciune bazată pe ceea ce este Dumnezeu, pe atributele Sale, pe natura Sa.

Viaţa mea de rugăciune depinde de felul în care îl văd pe Dumnezeu. Un Dumnezeu măreţ mă va atrage spre rugăciune. Măreţia Lui se desprinde din atributele Sale

(clikaici1 pentru o clasificare a atributelor)

facebookRemy a prezentat 5 puncte (sau atâtea am reuşit eu să notez). Le redau în cele ce urmează. Când nu gaseşti suficientă credinţă în rugăciune, sau cand nu esti suficient de motivat pentru a apela la rugaciune, la plecarea sub voia lui Dumnezeu, poate că aceste rânduri îţi vor fi de folos.

!17202

1. SPIRITUALITATEA- Dumnezeu este duh

-spiritualitatea lui Dumnezeu exprimă faptul că El

a) nu este limitat spaţial, aşa că ne putem ruga oriunde

b) nu este limitat temporal, aşa că avem acces permanent, putem dezvolta o atitudine de rugăciune continuuă (1 tes 5:17)

c) nu este distructibil asemeni materiei

d) nu este vizibil, fiind imaterial; totuşi noi credem nu pentru că îl vedem, ci pentru că în lumina Lui (asemeni luminii soarelui) putem vedea toate lucrurile (după C.S.Lewis)

2. PERSONALITATEA- Dumnezeu este persoană

– rugăciunea trebuie să fie o comunicare de la persoană la persoană, nu cuvinte goale, nu stereotipuri religioase ci transmiterea frământărilor şi bucuriilor, recunoştinţei etc (Mat. 6:7,8)

3. VIAŢA.- Dumnezeu există; El este; (Evr. 11:6)

– rugăciunea trebuie să fie rostită cu credinţa că El există, că El ascultă şi că El se implică

4. INFINITATEA- Ps. 139

a) Dumnezeu este omniprezent (infinitatea spaţială): nu pot să fug de Dumnezeu dar pot să mă rog oriunde

b) Dumnezeu este veşnic (infinitatea temporală Ps. 90:2) El cunoaşte viitorul, ştie şi controlează mersul vremurilor; încercările de acum, au un scop în viitor

c) Dumnezeu este omniscient (infinitatea în cunoaştere Prov 15:3) El mă cunoaşte oricum, pot fi eu însumi în rugăciune; nu am cu ce să îl impresionez, deci să fac apel la mila şi harul Lui

d) Dumnezeu este omnipotent (infinitatea în putere Mat 19:26) Mă voi ruga ştiind că El poate ceea ce eu nu pot, ceea ce prietenii mei nu pot, ceea ce experţii şi puternicii lumii nu pot! El nu este om, El poate totul şi face ce vrea în cer şi pe pământ

MĂ ÎNCRED ÎN EL, pentru că ştiu că 3 factori din natura lui Dumnezeu se vor întâlni mereu pentru a realiza o acţiune corectă: bunătatea Lui, puterea Lui şi înţelepciunea Lui, toate fiind la modul absolut

Exemple din natură:

a) compoziţia atmosferei, proporţia gazelor în atmosferă:

Azot 78,09%
Argon 0,93%
Dioxid de carbon 0,03%
Neon 1,8·10-3
Heliu 5,2·10-4
Kripton 1,0·10-4
Oxigen 20,95%
Hidrogen 5,0·10-4
Xenon 8,0·10-6
Ozon 1,0·10-6
Radon 6·10-18

Dacă oxigenul ar creşte ca şi proporţie lucrurile ar începe să ardă, ar avea loc combustii spontane, incendii; dacă dioxidul de carbon ar scădea, temperatura s-ar diminua determinând glaciaţiuni majore.

b) prezenţa planetei Jupiter în sistemul solar reprezintă un scut cosmic pentru planeta noastră

jupiter

Jupiter este magnetul cosmic care primeşte bombardamentul în locul nostru, ea atrage meteoriţii, fragmentele de cometă …

c) forţa gravitaţională; dacă aceasta ar fi fost mai mare sau mai mică doar cu o idee, universul nu ar fi fost apt să susţină creaţia vie-

gravita

5) CONSTANŢA– Dumnezeu este imuabil; totul în jur se schimbă, El rămâne acelaşi

– ceea ce Dumnezeu a spus ieri, rămâne valabil şi azi, şi mâine, şi în veci

– ceea ce Dumnezeu a promis ieri, va face

– Dumnezeu nu se schimbă, dar când mă rog, El schimbă lucrurile din jurul meu şi mă schimbă pe mine

ATENŢIE LA CUVÂNTUL LUI DUMNEZEU: asa vorbeste Cel Preainalt, a carui locuinta este vesnica si al carui Nume este sfant

ATENŢIE LA DUMNEZEU: EL ESTE MĂREŢ ŞI DISPUS SĂ INTERVINĂ PENTRU MINE-Eu locuiesc in locuri inalte si in sfintenie; dar sunt cu omul zdrobit si smerit, ca sa inviorez duhurile smerite, si sa imbarbatez inimile zdrobite

ATENŢIE LA MINE: DUMNEZEU INTERVINE LA RUGĂCIUNILE MELE CÂND DEZVOLT UN CARACTER DE SMERENIE; DE SIMPLITATE-Căci Dumnezeu sta impotriva celor mandri, dar celor smeriti le da har (1 Petru 5:5c)

Leave a Reply

