TBF- a fi sau a nu fi

Under

TBF este un grup care îmi este drag pentru clipele de satisfacție, de împlinire, de energie și de pasiune pe care de-a lungul anilor mi le-a oferit. TBF a fost revigorarea esențială spiritual, o gură de oxigen în multe momente în care sufletul meu căuta aer proaspăt, orizont deschis sau spațiul în care să-mi deschid brațele, gura sau inima fără să mă simt constrâns de cutume, de păreri diferite susținute radical sau de o critică prea aspră.

De câteva luni încoace, de vreo 4, constat că TBF a fost. Că TBF a coborât probabil într-o zonă subterană, mânat acolo de cauze care mie îmi rămân străine. Comportamentul normal al TBF, așa cum l-am perceput eu de-a lungul timpului a fost după tiparul următor: întâlnirile liderilor pentru concepție și clarificarea viziunii, întâlnirile de “club” sâmbăta pentru echipare, pentru consolidare, întâlnirile de studiu inductiv (periodic) și lucrarea publică în prima duminică din lună în plenul bisericii. Acum, din martie cel puțin, seara de duminică este inexistentă. O dată pe lună avem tineret, dar fără tineri. Luna trecută am avut o duminică a tinerilor în care nici măcar la amvon nu a fost un tânăr… Zona underground, peștera în care s-a închis TBF este din punctul meu de vedere total lipsită de beneficiu, atât pentru grupul în sine, cât și pentru comunitate.

De ce se întâmplă asta? îmi trec prin minte mai multe posibile răspunsuri. Ceva a dispărut. Mă întreb ce? Ce a determinat această dezertare? Ce a pierdut TBF atât de important încât să se piardă pe sine?

Viziunea? Cred că viziunea TBF este una dintre cele mai autentice pe care am putut să o constat la un grup spiritual. Autentică, vie, clară, această viziune a putut fi contrasă în următoarea formulă genială: o generaţie care excelează în relaţii, formând un climat în care Dumnezeu este glorificat şi proclamat într-un mod relevant, scopul TBF fiind ca fiecare tânăr să exceleze în relaţia cu Dumnezeu, cu familia, cu Biserica şi cu societatea. Eu cred în continuare în calitatea acestei viziuni, cred că Dumnezeu dorește cu ardoare realizarea ei. Mai cred că TBF trebuie să depășească probabil imaginea utopică pe care și-a format-o despre relații și care poate a adus dezamăgirea care l-a scos din scenă. Excelența în relații, odată proclamată nu înseamnă că este și obținută. Ba mai mult, viziunea este un câmp de luptă care trebuie apărat, pentru că dușmanii viziunii sunt mulți, perfizi, periculoși. Îi avem în noi pe unii dintre acești dușmani și cu siguranță îi avem în jurul nostru.

Liderii? …cred că liderii adevărați trebuie să se preocupe de succesiune; odată ce ai condus un grup, nu poți să-l abandonezi dacă te superi, sau dacă te simți obosit, sau dacă ești dintr-o dată prea ocupat. Da, poți să te retragi, foarte bine, faci ce vrei cu talantul tău, dar nu înainte de a fi convins că ai creat o succesiune care să susțină și să fie capabilă să ducă mai departe ce ai construit până la ieșirea ta din conducere. Altfel te faci vinovat de periclitarea misiunii și de neîmplinirea planului lui Dumnezeu pentru tine. Dragi lideri ai TBF, în relația voastră cu Dumnezeu lucrând în TBF și cu TBF este soluția revenirii TBF la nivelul existenței reale și nu a unei amintiri a ceea ce a existat până la începutul anului.  Octombrie al actualului ciclu a început perfect. Apoi, odată cu primăvara TBF a dispărut, tăcut. Mă irită că par a fi singurul care sesizează că TBF s-a redus la o sintagmă de 3 litere de la o formă de slujire care funcționa bine. Și acum vine vara ca un cuptor cu arșița lui spirituală, cu împrăștierea specifică. Dar dragi lideri ai TBF, fără replierea voastră octombrie 2013 va veni degeaba, noiembrie se va risipi cu planificări, decembrie-ianuarie cu prea puțin timp printre sărbători și 2014 va arăta la fel de fără TBF ca 2013.

Fără TBF sunt convins că Filadelfia este mai săracă, mai liniștită și mai somnoroasă. Ar fi păcat, dezamăgitor și trist.

În seara aceasta predica a fost de o claritate izbitoare în ceea ce privește voia lui Dumnezeu cu privire la biserica Lui. Dan a analizat excelent și motivator, păcat că în lipsa majorității bisericii și mai ales în lipsa TBF, pasajul din Efeseni 4:

Eph 4:11 Şi El a dat pe unii apostoli; pe alţii, prooroci; pe alţii, evanghelişti; pe alţii, păstori şi învăţători,
Eph 4:12 pentru desăvîrşirea sfinţilor, în vederea lucrării de slujire, pentru zidirea trupului lui Hristos,
Eph 4:13 pînă vom ajunge toţi la unirea credinţei şi a cunoştinţei Fiului lui Dumnezeu, [pînă vom ajunge toţi] la starea de om mare, [pînă vom ajunge toţi] la înălţimea staturii plinătăţii lui Hristos;
Eph 4:14 ca să nu mai fim copii, plutind încoace şi încolo, purtaţi de orice vînt de învăţătură, prin viclenia oamenilor şi prin şiretenia lor în mijloacele de amăgire;
Eph 4:15 ci, credincioşi adevărului, în dragoste, să creştem în toate privinţele, ca să ajungem la Cel ce este Capul, Hristos.
Eph 4:16 Din El tot trupul, bine închegat şi strîns legat, prin ceiace dă fiecare încheitură, îşi primeşte creşterea, potrivit cu lucrarea fiecărei părţi în măsura ei, şi se zideşte în dragoste.

Dacă veți reveni în slujire, dacă veți reveni în lumină, slujind generația care vine pe temelia generației care trece, TBF va fi generația care slujește excelând în relații. Dumnezeu să vă binecuvânteze!

7 thoughts on “TBF- a fi sau a nu fi

  1. wow…foarte franc. Slavă Domnului că există blog, atfel cam greu mai tragi feedback-uri. Ceea ce spui e, din păcate, o realitate. Nu o neg și nu mă scuz că particip la activ la o diminuare a activității TBF. Mă zbat cu întrebări dar nu am răspunsuri de genu: ”trei pași pentru a restaura o lucrare”. Deși nu concep ideea de ”faliment” al slujirii, nu pot să nu mă gândesc că așa ceva a existat și exită în lumea noastră. Nu o accept pentru noi, dar nici nu văd o schimbare radicală instant a stării prezente, în primul rând din lipsă de resurse umane. Deși ultimele seri de tineret (ținute luni) au fost hrana consistentă ce mie, personal, îmi lipsea de ceva timp, recunosc că ecoul lor s-a rezumat la atât-luni. Nu mi-am pierdut speranța și viziunea TBF mă ține în biserica ce eu o numesc familie. Ceea ce pare a fi doar o lucrare pulsatilă, cu avânt sezonier, e mai mult decât orice ce altă comunitate îmi poate oferi în țara asta și suficientă cât să mă provoace la a continua. Regret că sunt printre puținii care beneficiază de această speranță, dar în clipa de față este tot ce pot spune. Alex, mă bucur că TBF A ÎNSEMNAT așa de mult pentru tine, dar limitări sunt destule și situația noastră ca lucrare ”underground” nu permite activități mai mari susținute pe perioade lungi. Acceptăm cu tristețe acest adevăr și sperăm la mai mult. Dacă dorești să vorbim cu tinerii ce coordonează lucrarea diferite aspecte ce țin de ”inside-urile” lucrării, noi suntem deschiși. Nu suntem aici din conflicte, păcate sau lucruri de genu, ci din probleme de resurse umane. cam atât de zis pe blog-uri publice🙂

  2. pacat sa aud la trecut despre TBF, si pentru mine a insemnat fff mult aceasta comunitate unde pentru prima data am reusit sa vad deslusit “chipul lui Cristos”

    multumesc Alex pentru acest gand, de cateva saptamani ma gandesc destul de intens la TBF si ma rog.

    Fi Binecuvantat

  3. Probabil in astfel de momente se vede nevoia unui…responsabil, ca sa nu il numesc lider. Cineva care sa poata da socoteala pentru activitatea TBF sau pentru lipsa ei. Pasajul din Isaia 53 mi se pare cel mai concludent in acest caz…”noi rataceam cu totii…”

  4. P.S. Am uitat ce era mai important din pasajul din Isaia…” Noi rataceam cu totii…fiecare isi vedea de drumul lui…”

  5. Comentariul meu nu are legătură cu postul acesta însă scriu aici pentru că am crezut ca ai deparolat un post însă observ că de fapt l-ai șters.

Leave a Reply

