Echipa ta are nevoie- (3.2.) DE APRECIERE

Aprecierea aduce o valoare deosebită celor cu care lucrezi. Aprecierea (sau feedback-ul) este informaţia despre cum ne descurcăm în eforturile noastre de a atinge un obiectiv, un scop.

Peter Dhu subliniază valoarea şi importanţa oferirii feedback-ului în realizarea performanţei. Una dintre vorbele sale favorite este că “Feedback-ul este hrana campionilor”, este calea prin care învăţăm şi creştem. El enumeră câteva motive pt care a oferi feedback este foarte important:

  • ne permite să cunoaştem zonele unde avem nevoie de îmbunătăţire
  • permite identificarea problemelor sau a comportamentelor care defocalizează
  • oferă o idee despre cum este percepută activitatea ta din perspectiva celor din afară

Dar, spune P.D., pentru ca feedback-ul să fie util, acesta trebuie să fie

  •         Specific
  •         Imediat
  •         Sincer
  •         Actionabil.

Ştiu că în româneşte sună ciudat acest “acţionabil”, la noi sensul fiind utilizat în sfera litigiilor, dar neavând la dispoziţie un echivalent din engleză încerc să explic: aprecierea trebuie să ofere o direcţie, o idee despre ceea ce trebuie să realizez în continuare. Simpla remarcă de genul “nu ai procedat corect”, sau “data viitoare să faci mai bine” nu mă va ajuta să progresez. Aprecierea trebuie să fie concretă şi utilă, să se refere la ceea ce trebuie să am în vedere ca să pot să acţionez în sensul indicat şi să fie livrată într-o formă acceptabilă pentru a mă face să doresc să acţionez în direcţia indicată.

planning

Partea 1 AICI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s